In Romania, fata de alte tari europene, costurile de vanzare ale unei proprietati imobiliare sunt mult mai mici. Prin costuri de vanzare intelegem practic taxele pe care cumparatorul si vanzatorul trebuie sa le plateasca in momentul tranzactionarii unei proprietati, la notar si la stat.
Taxele notariale sunt suportate integral de catre cumparator si variaza in jurul procentului de 1.3% din valoarea tranzactiei. La aceasta suma se mai adauga, in cazul achizitiei prin credit, costul contractului de ipoteca, iar acesta variaza din nou in functie de valoarea imobilului tranzactionat.
Impozitul la stat este achitat de catre vanzatori si se plateste doar pentru tranzactiile care depasesc 450.000 de lei. Acesta se calculeaza dupa cum urmeaza: 3% din suma care depaseste valoarea de 450.000 de lei (Ex: pentru o tranzactie in valoare de 490.000 lei impozitul va fi 3% din 40.000 lei, deci 1200 lei).
Costurile de promovare ale unei proprietati imobiliare sunt in momentul de fata un subiect sensibil in tara noastra deoarece nu exista o lege care sa le reglementeze sau sa ii oblige pe proprietari, ca in alte tari, sa tranzactioneze doar prin intermediul unei agentii imobiliare.
La acest capitol existau pana nu demult doar 2 variante, insa noi am creat-o pe cea de-a 3-a:
Varianta 1 - Promovarea pe platformele imobiliare
Acest tip de promovare poate varia la nivel de costuri intre 0 si cateva sute de euro pe luna. Majoritatea oamenilor incep promovarea cu varianta gratuita numai ca sa realizeze ca anuntul lor se situeaza pe paginile de la 30 in sus din simplul motiv ca pana acolo sunt situate anunturile platite care au prioritate in afisare. Astfel, ajung la concluzia ca trebuie sa plateasca un abonament lunar platformei respective, abonament care variaza din punct de vedere al pretului, in functie de nivelul de expunere dorit, dupa cum va spuneam si mai sus.
Problemele care pot surveni cu acest tip de promovare:
Concluziile la acest tip de promovare pot fi doua si anume:
Varianta 2 - Promovarea prin agentiile imobiliare
Acest tip de promovare va garanteaza ca platiti o taxa doar in caz de succes, astfel ca va elimina riscul unor abonamente recurente si neperformante.
Insa, problema cu acest tip de promovare este ca suma finala care trebuie platita este de cele mai multe ori de cateva mii de euro. Acest lucru creeaza o frustrare in mintea celui care trebuie sa o plateasca, mai ales cand realizeaza ca suma respectiva este platita de ambele parti, astfel ca la o tranzactie de 100.000 euro si un comision mediu de 2%+TVA, comisionul total platit este de aproape 5000 euro.
Astfel s-a creat cea de-a 3-a Varianta - Promovarea prin platforma DOMINO.RO
In consecinta problemelor si situatiilor enumerate mai sus, noi am creat platforma ideala de promovare imobiliara care prin intermediul beneficiilor oferite atat cumparatorilor (Vezi articol Beneficiile Domino.ro pentru cumparatori), cat si vanzatorilor (Vezi articol Beneficiile Domino.ro pentru vanzatori) reuseste sa creeze mediul perfect pentru intalnirea cererii cu oferta.
Avantajele sistemului nostru: