16 Mar. 2021

Ce acte sunt necesare la vanzarea unei proprietati

Ce acte sunt necesare la vanzarea unei proprietati

Vanzarea unei proprietati presupune si pregatirea anumitor documente necesare pentru a finaliza procesul de vanzare. Intr-o prima etapa va fi necesara o programare la notar, urmand mai apoi semnarea antecontractului si, in cele din urma, etapa finala - semnarea contractului de vanzare-cumparare.

Iata care sunt actele necesare pentru fiecare dintre etape:

Pentru programarea notarului:

  • Carte Funciara sau Act de dobandire (contract de vanzare-cumparare, contract succesiune, mostenire, etc);
  • Buletin vanzator, buletin cumparator. In cazul in care sunt casatoriti sunt necesare si buletinele sotului/sotiei si certificatele de casatorie;
  • Detaliile tranzactiei (tip act - contract sau antecontract, pret vanzare, metoda de plata, valuta in care se face plata, detalii avans oferit, termen de eliberare proprietate).

In acest caz, actele se trimit notarului pe email scanate sau pozate.

La momentul semnarii antecontractului:

  • Carte Funciara de informare (o comanda notarul in baza actelor trimise pentru programare);
  • Buletinele cumparatorilor si ale vanzatorilor + certificatele de casatorie/divort;
  • Actul de dobandire (contract de vanzare-cumparare, contract succesiune, mostenire, etc);
  • Avansul:
    • Vanzator Persoana Fizica:
      • pana in 50.000 lei se pot oferi in numerar;
      • peste 50.000 lei obligatoriu prin transfer bancar. Transferul se face dupa semnarea antecontractului printr-un Ordin de Plata la sediul bancii unde are contul cumparatorul sau prin Internet Banking.
    • Vanzator Persoana Juridica:
      • pana in 5.000 lei se pot oferi in numerar;
      • peste 5.000 lei obligatoriu prin transfer bancar. Transferul se face dupa semnarea antecontractului printr-un Ordin de Plata la sediul bancii unde are contul cumparatorul sau prin Internet Banking.

Toate actele se prezinta IN ORIGINAL.

La momentul semnarii Contractului de vanzare-cumparare:

Ce acte sunt necesare la vanzarea unei proprietati
 
  • Carte Funciara Autentica (o comanda notarul in baza actelor trimise pentru programare);
  • Buletinele cumparatorilor si ale vanzatorilor + certificatele de casatorie/divort;
  • Actul de dobandire (contract de vanzare-cumparare, contract succesiune, mostenire, etc);
  • Antecontract (daca exista); 
  • Certificat Energetic - este eliberat doar de catre un auditor energetic atestat. Se eliberează, iin general, iin 24-48 de ore si are o valabilitate de 10 ani;
  • Certificat Fiscal (se obtine pe loc, de catre proprietarul din acte, de la primarie in baza buletinului, a actului de dobandire si a unei cereri completate la fata locului);
  • Adeverinta de la Asociatia de Locatari sub tutela careia se afla proprietatea (daca exista). Aceasta atesta faptul ca proprietarul nu are datorii fata de asociatia de proprietari/locatari, (iintarzieri la plata iintretinerii, datorii pentru cheltuielile comune etc.);
  • Dovada platii ultimei facturi de curent;
  • Dovada platii ultimei facturi de gaze naturale.

Toate actele se prezinta IN ORIGINAL.